Leer ze kennen – Linda van Megen

Serviceadviseur bij Wassink Autogroep

Maak kennis met Linda van Megen, Serviceadviseur bij Wassink Autogroep. Linda is een echte Nijmegenaar in hart en nieren. Ze woont haar hele leven al in de stad, en inmiddels alweer achttien jaar samen met haar man in hun eigen huis. Belangrijk voor Linda: klanten altijd eerlijk en oprecht adviseren.

Linda is niet iemand die stil kan zitten. In haar vrije tijd is ze vaak te vinden in de sportschool, of ze trekt er samen met haar man op uit met hun camper. Oostenrijk is favoriet. De bergen in om te hiken, genieten van de frisse lucht en ’s avonds lekker koken bij de camper. In de zomer staat er ook weleens een festival op de planning, gewoon omdat het gezellig is.

De carrière van Linda is niet begonnen in de automotive. Na de havo stroomde ze richting een opleiding in de uiterlijke verzorging. Make-up en haar, dat lag haar wel. En dat bleek: ze werkte uiteindelijk achttien jaar als kapster. “Ik heb dat werk altijd met plezier gedaan,” zegt ze. “Maar op een gegeven moment merkte ik dat het te zwaar werd, fysiek vooral. En eerlijk gezegd was ik toe aan iets nieuws.”

Die verandering kwam via haar man Ben, die al bij Wassink Autogroep in de werkplaats werkte. Toen er een plek vrij kwam aan de servicebalie, vroeg hij of dat niks voor haar zou zijn. Linda twijfelde, maar besloot het gesprek aan te gaan. “Ik wist dat ik goed was met mensen,” vertelt ze. “Dat klantcontact trok me enorm. En dankzij Ben had ik ook al best wat technische kennis meegekregen.”

Ze begon zonder specifieke opleiding, maar met een flinke dosis leergierigheid. “Het was een steile leercurve,” zegt ze eerlijk. “In het begin moest ik alles vragen, maar dat vond ik niet erg. Liever eerlijk zeggen dat je iets niet weet en het uitzoeken, dan doen alsof.” Inmiddels kent ze de meeste situaties van binnen en buiten, weet ze precies hoeveel tijd er voor een reparatie geboekt moet worden en waar de uitdagingen liggen.

Wat haar werk voor haar echt leuk maakt, is het contact met klanten. “Vooral als een gesprek stroef begint en de klant uiteindelijk toch met een goed gevoel vertrekt. Dat vind ik mooi. Niemand geeft graag geld uit aan zijn auto, maar als iemand weggaat met vertrouwen dan heb je het goed gedaan.”

Haar geheim? Eerlijkheid en duidelijkheid. “Transparant zijn, afspraken nakomen en helder communiceren. Dat haalt zoveel ruis weg” vertelt ze. “Klanten waarderen het als je gewoon zegt waar het op staat.”

De werkdruk is soms pittig, geeft ze toe. De combinatie van veel klanten, telefoontjes en onderbezetting vraagt veel structuur en concentratie. “Ik zou soms wat meer tijd willen nemen voor iedereen, maar dat lukt niet altijd. Gelukkig hebben we een hecht team, we vangen elkaar op.”

Over de toekomst is Linda positief. Ze hoopt dat slimme systemen meer werk uit handen gaan nemen, zodat er meer tijd overblijft voor persoonlijk contact. “Want dat is uiteindelijk waar het om draait: luisteren, helpen en net dat stapje extra zetten.”

Linda lacht: “Ik ben gewoon recht voor z’n raap. Geen gedoe, gewoon zeggen waar het op staat. Gestructureerd en eerlijk.”

In de “Leer ze kennen” rubriek stellen wij de krachten achter Wassink Autogroep aan je voor. Mede dankzij de inzet en het harde werk onze collega’s is Wassink Autogroep in staat om de service te bieden waar we bekend om staan. Daarom blijven we investeren in ons team, zodat we elke dag opnieuw kunnen voldoen aan de verwachtingen van onze klanten.