terug naar het overzicht

Nieuws

Nieuwe Ford Kuga

02 april 2019 - Ford Onthult volledig nieuwe Kuga met keuze uit drie hybride aandrijflijnen 

De volledig nieuwe Kuga is uitgerust met nog meer intuïtieve en comfortverhogende assistentiesystemen en biedt optimale connectiviteit onderweg, met intelligente technologie als het FordPass Connect-modem, een inductielader voor smartphones en het SYNC 3 infotainmentsysteem. Een premium B&O audiosysteem zorgt voor een hoogwaardige audiobeleving aan boord. Het nieuwe 12.3-inch LCD met een high-definition kleurenscherm instrumentencluster biedt meer informatie, is intuïtiever te bedienen en makkelijker te lezen.

Nieuwe systemen als Stop & Go, Speed Sign Recognition en Lane-Centring Aid zorgen ervoor dat de bestuurder van de Kuga genoeg afstand tot zijn voorligger houdt en in het midden van de rijstrook blijft rijden. De adaptieve bochtenverlichting en verkeersbordherkenning zorgen voor beter zicht in het donker. Het head-up display helpt de bestuurder om zijn ogen op de weg te houden, terwijl Active Park Assist 2 de Kuga met één druk op de knop volledig automatisch laat in- en uitparkeren.

C2-platform lichter en stijver

De nieuwe Kuga is de eerste SUV op basis van Fords nieuwe C2-platform, dat bijdraagt aan betere aerodynamica, een tot wel 90 kg lager gewicht ten opzichte van zijn voorganger en een lager brandstofverbruik. Verder is de torsiestijfheid met 10 procent toegenomen, waardoor de verfijning, de veiligheid en het rijgedrag verder verbeterd zijn. Het ruimere interieur sluit aan bij het onderscheidende, dynamische design van de carrosserie. De carrosserie van de Kuga heeft een kenmerkende vormgeving, met strakke lijnen en krachtige proporties. De langere wielbasis draagt bij aan de grotere stabiliteit en de rustigere wegligging. Het gestroomlijnde silhouet, de langere motorkap, vlakkere achterruit en de lagere daklijn zorgen voor een energieke, dynamische uitstraling.

De uitvoeringen Vignale, ST-Line en Titanium benadrukken elk op hun eigen manier de persoonlijkheid van de bestuurder. Met zijn eigentijdse en zelfverzekerde uiterlijk straalt de Titanium zakelijke luxe en kwaliteit uit.

De exclusieve Vignale onderscheidt zich door zijn luxueuze afwerking met speciale, elegant vormgegeven bumpers, verchroomde grille, dubbele uitlaat en lichtmetalen 18-inch velgen (19-inch en 20-inch optioneel). Het interieur kenmerkt zich door de Windsor-lederen bekleding van de stoelen, met exclusief Vignale hexagon-stiksel en de hoogpolige vloermatten. De carrosseriekleur Blue Panther is exclusief voorbehouden aan de Vignale-uitvoering, net als Lucid Red en de parelmoerlak Star White.

De sportieve ST-Line onderscheidt zich met de door Ford Performance geïnspireerde bumpers en sideskirts. De grille, bumperbescherming aan de voorzijde, diffuser in de achterbumper en dakrails zijn in zwart uitgevoerd. De grote achterspoiler, de lichtmetalen 18-inch velgen (19-inch optioneel) en de dubbele sportuitlaat benadrukken het sportieve karakter. In het interieur zorgen een donkere hemelbekleding, de exclusieve ST-Line stoelen met contrasterende rode stiksels, de aluminium pedalen, het aan de onderzijde afgeplatte sportstuurwiel, de ST-Line-vloermatten en -instaplijsten vóór een sportieve atmosfeer.

“Kuga-rijders vertelden ons dat ze klaar waren voor een nog emotioneler design. Daar hebben we naar geluisterd: onze nieuwe Kuga oogt ranker, lager en breder – hij maakt je enthousiast, alleen al door ernaar te kijken”, vertelt Amko Leenarts, director Design bij Ford Europa. “Het volledig vernieuwde interieur is harmonieus ingericht, ruim en licht. Met toepassing van hoogwaardige materialen, zorgvuldig vakmanschap en de modernste technologie.”oepele en lineaire acceleraties en een comfortabele rijervaring.

Kuga Plug-In Hybrid

De Kuga Plug-In Hybrid is direct vanaf de introductie leverbaar en combineert de actieradius van een auto met traditionele verbrandingsmotor met de efficiëntie van een auto met een elektrische aandrijflijn. De plug-in hybride aandrijflijn bestaat uit een 2.5-liter viercilinder Atkinson benzinemotor, een elektromotor/generator en een 14.4 kWh lithium-ion-accupakket. Het gezamenlijke vermogen is 165 kW (225 pk). De Kuga Plug-In Hybrid kan meer dan vijftig kilometer volledig elektrisch en dus emissievrij af te leggen. Het brandstofverbruik bedraagt 1.2 l/100 km met een CO2-uitstoot van 29 g/km.

Het accupakket kan via de aansluiting in het voorscherm opgeladen worden. Onderweg wordt het accupakket automatisch opgeladen doordat het systeem de energie die normaliter tijdens het remmen verloren gaat, terugwint en als elektriciteit opslaat in de accu’s. Via een laadpaal met 230 volt duurt het ongeveer vier uur om de accu volledig op te laden.

De bestuurder kan door middel van vier rijmodi – EV Auto, EV Now, EV Later en EV Charge de elektrische aandrijflijn van de Kuga benutten. Wanneer de laadstatus van het accupakket zijn minimum bereikt heeft, schakelt de Kuga automatisch over naar de rijmodus EV Auto. Dan ondersteunt de elektromotor de brandstofmotor met de tijdens de rit teruggewonnen energie om brandstof te besparen. 

Kuga EcoBlue Hybrid

De mild hybride Kuga EcoBlue Hybrid is voor een zo laag mogelijk brandstofverbruik uitgerust met de 2.0-liter EcoBlue dieselmotor met 110 kW (150 pk) vermogen. In plaats van een conventionele startmotor is een startmotor/generator (BISG) geïntegreerd in de aandrijflijn. Die slaat tijdens het afremmen van de auto remenergie op in het luchtgekoelde 48-volt lithium-ion-accupakket. De BISG dient ook als elektromotor en ondersteunt met de opgeslagen elektriciteit onder normale rijomstandigheden en tijdens accelereren de verbrandingsmotor met extra koppel. Verder voedt de BISG de elektrische componenten van de auto.

Dankzij het 48-voltsysteem kan de Auto Start-Stop-technologie vaker in werking treden om meer brandstof te besparen en de CO2-uitstoot verder te verlagen. De Kuga EcoBlue Hybrid heeft een brandstofverbruik van 5.0 l/100 km en een CO2-uitstoot van 132 g/km.

Kuga Hybrid

De Kuga Hybrid is uitgerust met een zelfopladende hybride aandrijflijn die bestaat uit een elektromotor/generator, lithium-ion accupakket, 2.5-liter Atkinson benzinemotor en een door Ford ontwikkelde automatische achttrapstransmissie. De Kuga Hybrid is vanaf 2020 leverbaar met zowel voorwielaandrijving als Fords intelligente vierwielaandrijving. De CO2-uitstoot van de Kuga Hybrid bedraagt 130 g/km, het brandstofverbruik is 5.6 l/100 km.

Benzine- en dieselmotoren

Klanten kunnen ook kiezen uit een reeks geavanceerde Ford EcoBoost benzine- en EcoBlue dieselmotoren die volgens de WLTP-meetcyclus voldoen aan de strenge Euro 6.2 emissienorm. De motoren zijn standaard uitgerust met de Auto Start-Stop-technologie om het verbruik zo laag mogelijk te houden. De motoren zijn te combineren met een handgeschakelde zesversnellingsbak en de nieuwe automatische achttrapstransmissie.

Kuga EcoBlue

De 2.0-liter EcoBlue dieselmotor met 132 kW (190 pk) heeft een brandstofverbruik van 5.7 l/100 km en een CO2-uitstoot van 150 g/km. De 1.5-liter EcoBlue dieselmotor heeft 88 kW (120 pk) vermogen en verbruikt slechts 4.8 l/100 km bij een CO2-uitstoot van 127 g/km.

Kuga EcoBoost

De 1.5-liter EcoBoost benzinemotor is er in versies met 88 en 110 kW (120 en 150 pk). De EcoBoost benzinemotor heeft een brandstofverbruik van 6.5 l/100 km en een CO2-uitstoot van 149 g/km. De innovatieve EcoBoost benzinemotor is de eerste driecilinder motor met cilinderuitschakeling. De technologie schakelt automatisch een cilinder uit wanneer de volledige kracht van de motor niet benut wordt. Binnen 14 milliseconden wordt de cilinder in- of uitgeschakeld. Dat is twintig keer sneller dan het knipperen van een menselijk oog.

De snel schakelende automatische achttrapstransmissie is ontwikkeld om het verbruik verder te verlagen en de prestaties te verbeteren. De transmissie is leverbaar in combinatie met de 1.5-liter EcoBlue dieselmotor met 88 kW (120 pk) en de 2.0-liter EcoBlue dieselmotor 132 kW (190 pk). De transmissie is voorzien van de volgende functies:

  • Adaptive Shift Scheduling, dat de schakelmomenten aanpast aan de rijstijl van de bestuurder. Het systeem herkent hellingen omhoog en omlaag en de bochtsnelheid, op basis waarvan het de schakelmomenten aanpast; daarmee zorgt het voor een verfijnde, stabiele rijervaring;
  • Adaptive Shift Quality Control, dat informatie over de auto en het wegdek analyseert om de koppelingsdruk aan te passen, zodat de bestuurder altijd soepel kan schakelen; dit systeem kan de soepelheid ook aanpassen aan de rijstijl van de bestuurder.

De nieuwe 2.0-liter EcoBlue dieselmotor met 132 kW (190 pk) is gekoppeld aan Fords intelligente vierwielaandrijving, die de vermogensafgifte bij lage toerentallen optimaliseert en geluiden en vibraties in de aandrijflijn minimaliseert. Dat zorgt voor soepele en lineaire acceleraties en een comfortabele rijervaring.

 

 

terug naar het overzicht

Contact Openingstijden
ma-vr: 08:00 - 18:00 uur *
za: 09:00 - 17:00 uur *

* Werkplaats & Werkplaatsreceptie
ma-vr: 08:00 - 17:00 uur
za: gesloten

Wassink Autogroep
E: info@wassinkautogroep.nl

Wassink Autogroep pay-off

Erkend duurzaam logo