terug naar het overzicht

Nieuws

De nieuwe Ford Edge

22 februari 2018 - De vernieuwde Ford Edge is de meest technologisch geavanceerde SUV van Ford ooit, vol luxe en krachtige nieuwe aandrijflijnen.

De Edge is voorzien van een uitgebreide reeks assistentiesystemen met camera, radar en/of sensors. Deze zijn ontwikkeld om reizen ontspannener en comfortabeler te maken én aanrijdingen te helpen voorkomen, dan wel de gevolgen daarvan te bepreken. Post Collision Braking, Evasive Steering Assist en Adaptive Cruise Control met Stop-and-Go en Lane Centring Assist maken hun debuut in Europa.

In Europa is de krachtige en uiterst efficiënte bi-turbovariant van Fords 2,0-liter EcoBlue dieselmotor, gecombineerd met een nieuw ontwikkelde achttrapsautomaat. “Klanten helpen om moeiteloos om te gaan met stop-startverkeer met behulp van onze technologie en comfortabel cruisen, ondersteund door onze verfijnde en zuinige nieuwe 2.0-liter EcoBlue-dieselmotor met achttrapsautomaat. De nieuwe Ford Edge is ons meest aantrekkelijke aanbod tot nu toe voor het groeiend aantal Europese SUV-klanten”, zegt Roelant de Waard, Vice President Marketing, Sales & Service bij Ford of Europe.

Slimme SUV voor een slimme wereld

In de vernieuwde Ford Edge maken drie nieuwe rijassistentiesystemen hun Europese debuut:

  • Post-Collision Braking helpt om de impact van een mogelijke tweede botsing te beperken door automatisch gematigde remdruk toe te passen in het geval van een aanrijding. Door het voertuig af te remmen, kan verdere verwonding van inzittenden en meer schade aan de auto voorkomen of beperkt worden.
  • Evasive Steering Assist helpt de bestuurder langzame of stilstaande voertuigen te ontwijken om een aanrijding te voorkomen. Het systeem is ontwikkeld voor snelheden in zowel stadsverkeer als op snelwegen. Het maakt gebruik van radar en een camera om langzame en stilstaande voertuigen te detecteren en ondersteunt de bestuurder bij de manoeuvres om obstakels te ontwijken als een aanrijding dreigt.
  • Adaptive Cruise Control met Stop-and-Go en Lane Centring Assist helpt bij het aanhouden van een veilige afstand tot voorliggers en vermindert vermoeidheid bij de bestuurder door tijdens lange ritten de auto midden in de rijstrook te houden.

Andere rijassistentiesystemen die gebruikmaken van camera’s, radars en ultrasone sensors om de inspanning van de bestuurder te beperken, zijn Adaptive Front Lighting System, Blind Spot Information System, Glare-Free Highbeam, Intelligent Speed Limiter, Lane Keeping Alert, Pre-Collision Assist met voetgangersdetectie en verkeersbordherkenning.

Krachtige en verfijnde prestaties

De Ford Edge is voorzien van de nieuwste aandrijftechniek van Ford, waarmee hoge prestaties worden gekoppeld aan een gunstig brandstofverbruik en lage CO2-emissies*. Fords nieuwe 2,0-liter EcoBlue bi-turbo dieselmotor levert vermogen, trekkracht en prestaties van een motor met een grotere cilinderinhoud, tegenover het verbruik en de CO2-uitstoot die horen bij kleinere motoren.

Voor het eerst is de EcoBlue dieselmotor voorzien van een innovatief bi-turbosysteem in combinatie met geavanceerde brandstofinspuiting. Mede dankzij de geringe inwendige wrijving voldoet deze krachtbron aan de strenge Euro 6-emissienorm. De nieuwe EcoBlue bi-turbomotor levert een vermogen van 175 kW (238 pk) en is in de Edge gekoppeld aan Ford Intelligent All Wheel Drive. Dat zorgt voor optimale trekkracht bij lage toerentallen, terwijl rijgeluiden en vibraties tot een minimum zijn beperkt. Tegelijk is de acceleratie soepel en lineair, wat zorgt voor extra rijcomfort.

Een kleine hogedrukturbo en een grotere lagedrukturbo werken bij lagere toerentallen samen voor een extra snelle reactie op het gaspedaal en meer trekkracht. Bij hogere toerentallen zorgt alleen de grotere turbo voor extra druk om het maximumvermogen te leveren. De verbeterde turbo- en uitlaatspruitstukken bevatten zo’n 30% nikkel, zodat ze optimaal bestand zijn tegen temperaturen tot 860 graden Celsius, die door het bi-turbosysteem worden gegenereerd. De turbolagers en de behuizing van de lagedrukturbo zijn voorzien van waterkoeling. De 2.0 EcoBlue dieselmotor met standaard Auto Start-Stop is in Europa ook leverbaar met 140 kW (190 pk), gecombineerd met een handmatig te bedienen zesversnellingsbak en Ford Intelligent All Wheel Drive. De nieuwe achttrapsautomaat van Ford is geoptimaliseerd voor een lager brandstofverbruik, een snellere reactie en een nog soepeler schakelgedrag. De transmissie is helemaal afgestemd op de Europese omstandigheden.

Sportief & Comfortabel

De ST-Line modellen vallen op door hun sportieve uitstraling, die geïnspireerd is op de modellen van Ford Performance, in combinatie met krachtige aandrijflijnen.Het in- en exterieur van de nieuwe Ford Edge ST-Line is sportief vormgegeven, met onder meer:

  • Speciale grille met zwarte spijlen en omlijsting
  • Standard 20 inch wielen in gelakt aluminium, 21 inch optioneel
  • Beschermingspanelen langs de onderzijde in carrosseriekleur
  • Dubbele uitlaat met verchroomde eindstukken
  • Gedeeltelijk met geperforeerd leder beklede stoelen in Miko®-Dinamica met tienvoudige elektrische verstelbare voorstoelen. Met geperforeerd leder bekleed stuurwiel en dito versnellingspookknop met rood stikwerk.
  • Optionele draadloze telefoonoplader
  • SYNC 3 infotainmentsysteem, geschikt voor Apple CarPlay en Android Auto.
  • 8 inch touchscreen

 

terug naar het overzicht

Contact Openingstijden
ma-vr: 08:00 - 18:00 uur *
za: 09:00 - 17:00 uur *

* Werkplaats & Werkplaatsreceptie
ma-vr: 08:00 - 17:00 uur
za: gesloten

Wassink Autogroep
E: info@wassinkautogroep.nl

Wassink Autogroep pay-off

Erkend duurzaam logo