Na lang wachten is de Ford Puma eindelijk weer terug! Het heeft eventjes geduurd voordat Ford met een nieuwe versie is gekomen, maar het lange wachten wordt beloond. Voor sommige mensen is verandering goed, voor andere iets minder. Hij is compleet onder handen genomen. Voor de meeste is het even wennen en helemaal anders dan dat je gewend bent. Maar ook daar kom je wel weer bovenop. Nieuwsgierig?
Uit z’n jasje gegroeid. Volwassen geworden. Een kleine coupé is niet meer de juiste benaming. Zo wil hij ook niet meer genoemd worden. Hij is verhoogd, heeft er twee deuren bijgekregen en onder de motorkap is er ook het een en ander veranderd. De Puma is groter, stoerder en praktischer geworden. Hij is geëvolueerd tot compacte SUV en gaat stilletjes van A naar B. De nieuwe Puma is verkrijgbaar met een nieuwe mild hybrid EcoBoost benzinemotor. Het systeem is zo ontworpen dat de benzinemotor ontlast kan worden door een deel van de koppel ‘te vervangen’ door elektrohulp. Hierdoor komt er een extra koppel bovenop het normale koppel. Je hoeft geen extra brandstof te gebruiken, maar het slimme systeem levert daardoor wel extra prestaties. De energie die vrijkomt met het remmen en uitrollen van de auto gaat normaal gesproken verloren. Bij de nieuwe mild hybrid motor wordt die energie opgeslagen en kan later weer gebruikt worden om bijvoorbeeld te accelereren zonder dat je extra brandstof verbruikt.
Opbergen is kinderspel met de Ford Puma
In deze compacte SUV past verrassend veel bagage. Bij Ford is lang nagedacht over de indeling van de kofferbak. Het leven in de stad is niet meer wat het geweest is. Dit vraagt dan ook om een doordacht en handig ingerichte ruimte. Als je met je sleutels in de buurt bent van de auto hoef je alleen maar een voetbeweging onder de achterbumper van de auto te maken en de achterklep opent automatisch. De ruimte die dan ontstaat kan gevuld worden met maar liefst 456 liter. Maar wat nou echt kans maakt op een nobelprijs, is de innovatieve en nieuwe Megabox-ruimte. De Megabox biedt jou de mogelijkheid om extra grote spullen mee te nemen in deze compacte SUV. Een golftas met clubs past zelfs rechtop in de auto! De bekleding is waterbestendig en er is zelfs een afvoeropening verwerkt in de kofferbak.
Ford Puma uitvoeringen
Omdat niet iedereen in dezelfde auto wil rijden, heeft Ford ook voor de Puma diverse uitvoeringen op de markt gebracht. Allen zijn ze voorzien van vele eigenschappen die jou een plezierige rij-ervaring geven.
De Puma Titanium is standaard voorzien van verrassend veel opties:
17″ lichtmetalen velgen
Parkeersensoren achter
Sportstoelen vóór
Automatische airconditioning
De luxe uitvoering X maakt het plaatje compleet met extra’s zoals:
FordPower startbutton
DAB+ radio
Privacy glass
8″ touchscreen scherm met B&O geluidssysteem
Heb je liever een sportieve uitvoering?
17 ” licht metalen velgen
ST-Line badges
12,3” instrumentenpaneel
Sportstoelen vóór
Driespaaks-leder sportstuurwiel is de ST-Line al rijk uitgerust
De Puma ST-Line X is rijkelijk uitgerust met diverse luxe opties waar onder:
18” lichtmetalen velgen
Automatische ruitenwisser vóór met regensensor
8” touchscreen scherm met DAB+ radio
Apple Carplay en Android Auto
Ford Puma Private Lease
In een gloed nieuwe Puma rijden voor een vast bedrag per maand? Dat is mogelijk met Ford Private Lease. Met Ford Private Lease kun je voor één vast bedrag per maand, inclusief wegenbelasting, verzekering en onderhoud, in een nieuwe Ford Puma rijden, zonder verrassingen. Je hoeft alleen nog te tanken. Bekijk de Ford Puma Private Lease deals.