Heeft u een vraag? Stel hem gerust

Berijder

Offerte aanvragen:

Indien u een passende leaseofferte van ons wilt ontvangen, kunt u doormiddel van het formulier een offerte opvragen voor de auto die u op het oog heeft in de configuratie zoals u deze graag ziet.
Binnen 24 uur ontvangt u van ons een vrijblijvende leaseofferte.

Bekeuringen:

Een bekeuring overkomt vrijwel iedereen wel een keer met de auto. Ook u als leaserijder kan dit overkomen. De verwerking van een bekeuring van het CJIB zorgt ervoor dat wij deze ontvangen. De bekeuring wordt altijd aan uw bedrijf doorbelast. Bij een doorbelasting ontvangt uw firma altijd een kopie van de bekeuring. Het is te allen tijde zaak dat deze doorbelasting zo snel als mogelijk aan ons voldaan wordt om erger te voorkomen.

Schade en Verzekering:

Een ongeluk zit in een klein hoekje, helemaal met een auto. Dus ook een leaseauto wordt wel eens beschadigd. Soms door een ander, maar soms door uzelf.
Wat van belang is als u een leaseauto heeft met verzekering in contract, is dat u altijd even melding bij ons maakt van het schadegeval. Dit mag telefonisch of per mail. Daarnaast is het altijd noodzakelijk om een Schade Aanrijding Formulier(SAF) in te vullen, óók als u de enige betrokken partij bent. Een SAF is nodig om een dossier op te stellen bij de verzekeraar. Het ingevulde SAF mag u ons per mail aanleveren. 
Als de schade bij ons bekend is mag u een afspraak maken bij één van de Wassink Autogroep vestigingen voor herstel van de auto.

Natuurlijk willen wij u ook bij schade voorzien in mobiliteit. Daarom heeft u bij schade altijd recht op vervangend vervoer tijdens de reparatie. Dit vervangend vervoer wordt u aangeboden door de behandelende vestiging.

Is de schade zodanig dat de auto niet meer rijdbaar is, dan is in onze verzekeringspolis repatriëring van de auto inbegrepen. Dat houdt in dat een bergingsdienst de auto zal meenemen naar de dichtstbijzijnde reparateur. Vanaf het moment dat het geval is zullen wij zo spoedig mogelijk voorzien in een vervangende auto. Wij trachten dit binnen een paar uur voor u geregeld te hebben.

Onderhoud en reparatie:

Iedere auto heeft onderhoud nodig. Of dat nu een benzineauto, een dieselauto of hybride is. Binnen een full-operational leasecontract zijn de kosten hiervoor inbegrepen*.
Alle auto's van Wassink Autolease dienen volgens het door de fabrikant opgegeven schema te worden onderhouden. Dit in eerste plaats voor het behoud van de auto en veiligheid, maar ook met het oog op garantie en pechhulp.
Ook in geval van een Netto-operational leasecontract rekenen wij erop dat de gebruiker zorg draagt voor tijdig onderhoud conform het aangegeven schema.
*tenzij anders overeengekomen met de leasemaatschappij

Banden:

Het vervangen van versleten banden valt bij een Full-operational contract binnen het maandtarief*. Wat betreft het gebruik van winterbanden dient dit expliciet in het contract opgenomen te zijn bij aanvang.
Indien er een winterbandenregeling is overeengekomen in het contract, heeft u recht op één set winterbanden in contract*. U kunt voor het wisselen van de banden terecht bij één van de Wassink Autogroep vestigingen, waar u dan ook recht heeft op opslag van de gedemonteerde set gedurende het seizoen. *tenzij anders overeengekomen met de leasemaatschappij

Vervangend vervoer:

Een vervangende auto tijdens het onderhoud of een reparatie aan uw leaseauto is natuurlijk altijd wel fijn.
Standaard hanteren wij bij het opnemen van vervangend vervoer binnen contract dat de eerste 24-uur voor rekening zijn van onze klanten. Als een reparatie langer duurt dan één dag, zullen de kosten vanaf de tweede dag voor ons zijn.
Vervangend vervoer tijdens onderhoud en reparatie is niet standaard inbegrepen in het leasecontract.
 - Vervangend vervoer bij schade wordt toegelicht bij 'schade en verzekering'.

Pech onderweg:

Als u, onverhoopt, met pech stil komt te staan onderweg kunt u bij al onze eigen merken terecht bij de Europese pechhulp die de fabrikant aanbiedt. Peugeot, KIA, Mitsubishi en Ford bieden de service vanaf het moment van levering van de auto zeker tot de eerste onderhoudsbeurt. Vanaf de eerste onderhoudsbeurt wordt de internationale wegenhulp voor al deze merken verlengd. Het is dus voor de geldigheid van de wegenhulp van groot belang dat de leaseauto op het goede moment voor onderhoud wordt aangeboden bij de merkdealer of erkend reparateur.

Fabrikant Vanuit Nederland Vanuit het Buitenland
Peugeot assistance 0800-023 17 33 +31(0)20-654 5536
Kia Internationale Wegenhulp 0888-542 542 +31(0)888-542 542
Ford Assistance 0800-767 3673 +31(0)70-314 5169
Citroën Assistance 0800- 0222244 +31(0)20-5701390
DS Assistance 00800- 24240707 00800-024240707

 
Inleveren leaseauto:

Als het leasecontract eindigt zal de auto ingeleverd moeten worden. Wij verwachten dat de auto schoon en opgeruimd terug wordt gebracht. Ook eventuele bestickering dient verwijderd te zijn.
Wij maken gebruik van de Wassink Autogroep vestigingen als inleverpunt voor onze leaseauto's.
Eén van de medewerkers zal met u samen de auto nalopen en innemen aan de hand van een innameformulier.  Dit formulier wordt ondertekend door de medewerker en ook door u als berijder.

Overname leaseauto:

In sommige gevallen komt het voor dat de berijder de auto zo goed vindt bevallen en hij er nog net zo enthousiast over is aan het einde van de leaseperiode, dat hij of zij besluit om de auto over te nemen.
Hiervoor zijn altijd mogelijkheden. Wij kunnen voor het einde van het leasecontract een berekening maken wat de betreffende auto zal kosten bij overname. Om een reële prijs te kunnen geven, doen wij dit niet eerder dan 3 maanden voor het einde van het contract. Onze overnameprijs is altijd marktconform.
Het voordeel wat u heeft bij overname van uw leaseauto is dat u precies weet wat de historie is. Kortom u weet wat u koopt en van wie u koopt.

Brandstof:

Als er een brandstofregeling in uw leasecontract opgenomen is, ontvangt u van ons een Travelcard tankpas. Hiermee kunt u in Nederland overal uw brandstof afrekenen. Wellicht is het gewenst dat u ook met de tankpas in het buitenland kunt tanken. Hiervoor moet een speciale internationale tankpas worden aangevraagd.

Documenten aanvragen:

Indien u documenten wilt ontvangen betreffende uw leaseauto kunt u deze opvragen door een mail te sturen naar lease@wassinkautogroep.nl. U kunt bijvoorbeeld een kopie van de groene kaart van de verzekering opvragen, een schadeformulier of een kopie van een bekeuring. Vermeld u in de mail graag het kenteken van de auto en ook uw naam en e-mailadres.


 


Contact Openingstijden
ma-vr: 08:00 - 18:00 uur *
za: 09:00 - 17:00 uur *

* Werkplaats & Werkplaatsreceptie
ma-vr: 08:00 - 17:00 uur
za: gesloten

Wassink Autogroep
E: info@wassinkautogroep.nl

Wassink Autogroep pay-off

Erkend duurzaam logo