terug naar het overzicht

Nieuws

De Nieuwe Ford Focus

11 april 2018 - Ford introduceert de meest geavanceerde rijassistentiesystemen ooit op een Focus.  

De ford focus geeft je een intuïtieve, ontspannende en plezierige rijbeleving:

  • Adaptive Cruise Control (ACC) nu met Stop & Go, Speed Sign Recognition en Lane-Centring voor moeiteloos rijden in langzaam rijdend en stoppend fileverkeer.
  • Adaptive Front Lighting System met een nieuwe camera gestuurde bochtenverlichting die de lichtbundels van de koplampen aanstuurt door bochten en verkeersborden te monitoren.
  • Active Park Assist 2 dat nu ook de bediening van de versnellingsbak, het gaspedaal en de remmen overneemt voor volledig autonoom parkeren.
  • Fords eerste Head-up display (HUD) in Europa, waardoor de bestuurder beter kan focussen op de weg en het verkeer.
  • Unieke Evasive Steering Assist helpt de bestuurder langzame of stilstaande voeruigen te ontwijken om een aanrijding te voorkomen.

De nieuwe Ford Focus zet de door zijn voorgangers gevestigde reputatie van twintig jaar toonaangevende rijdynamiek voort. Dat is, voor het eerst bij een Focus, te danken aan de toepassing van Continuously Controlled Damping (CCD) technologie op de onafhankelijke voor- en achterwielophanging. Ook de standaard rijmodi, een nieuw geluid- en trillingdempend subframe voor de achterwielophanging en door Ford gepatenteerde veertechnologie dragen daaraan bij. Inzittenden ervaren verbeterd comfort en gemak met features als de FordPass Connect modem voor uitstekende connectiviteit onderweg. Tevens is de Focus voorzien van een draadloze oplader voor smartphones.

De nieuwe Focus is leverbaar met een doorontwikkelde versie van Fords veelvuldig gelauwerde 1.0 EcoBoost en een nieuwe 1.5 EcoBoost driecilindermotor. Beide benzinemotoren hebben technologie voor cilinderuitschakeling die voor het eerst wordt toegepast bij driecilinders. Zowel de nieuwe 1.5 en 2.0 EcoBlue dieselmotoren leveren ultieme brandstofefficiency, eveneens de nieuwe achttraps automaat stemt het schakelen af op de rijstijl van de bestuurder. De bediening van de automaat gaat met een stijlvolle en ergonomische draaiknop.

Human-centric design

De nieuwe Focus markeert een evolutie van de Ford-designtaal. Deze “human-centric” designfilosofie is gecreëerd om een rijke, interactieve gebruikservaring te bieden. Een filosofie die een expressieve vormtaal combineert met functionele, gebruikersgerichte elementen.
“De nieuwe Focus moet klanten niet alleen verleiden, ze moeten er ook van blijven houden”, zegt Amko Leenarts, director Design bij Ford of Europe. “Zowel bij het in- als het exterieur staat onze nieuwe designfilosofie voor indrukwekkende interactie tussen mens en machine.”

De Focus oogt meer volwassen met een sterker premium, sportief silhouet, terwijl hij meer comfort en ruimte biedt. Het gedistingeerde silhouet is vooral bereikt door de A-stijlen verder naar achteren te positioneren: beter in balans en meer gericht op het hart van de voorwielen, terwijl gespierd ogende C-stijlen over de achterwielkasten zijn doorgetrokken. De langere motorkap en vloeiend gevormde voorspatborden zorgen voor een krachtige en tegelijk elegante aanblik en versterken het premium en sportieve karakter.

De met 53 millimeter toegenomen wielbasis maakt een grotere bandendiameter mogelijk. De forse wielkasten maskeren visueel de extra lengte. Samen met kortere overhangen en de meer naar achteren gepositioneerde cabine ontstaat een sterk en dynamisch voorkomen, terwijl het totaalbeeld toch een compacte indruk wekt.

 

terug naar het overzicht

Contact Openingstijden
ma-vr: 08:00 - 18:00 uur *
za: 09:00 - 17:00 uur *

* Werkplaats & Werkplaatsreceptie
ma-vr: 08:00 - 17:00 uur
za: gesloten

Wassink Autogroep
E: info@wassinkautogroep.nl

Wassink Autogroep pay-off

Erkend duurzaam logo